اگاه سازی

وبلاگ با نام اگاه سازی

آیا مجوز را میدهد؟


ابتدا را باید تعریف کرد:هرگونه تلاش برای ایجاد رابطه ی که که فرد بداند رضایت قلبی شریک اش در آن نیست، ی است .هدف اصلی ازدواج از دید ، آرامش مرد است:
(روم/21) و از نشانه هاى او اینکه از خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید و میانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در این [نعمت] براى مردمى که مى شند قطعا نشانههایى است.در اینجا آشکار است که گوینده ی سخن هدف از خلقت زن را آرامش مرد می داند؛ زیرا خطاب آیه به مردان است و از ضمیر مذکر » کُم» استفاده شده؛ ضمنا الیها جفت(زوج) این نفس می باشد که ضمیری است مؤنت.آیا برای ازدواج چندگانه، توجیهی جز استفاده ی از زن وجود دارد؟
زن ابزاری است در دست مرد و طبق نظر به هر صورتیکه مایل است می تواند با او رفتار ( ) نماید:
بقره/223) ن شما، محل بذرافشانی شما هستند، پس هر گونه که بخواهید با محل کشتزارتان رفتار( ) نمائید و اثر نیکی برای خود، از پیش بفرستید (فرزندان)! و از الله بپر د و بدانید او را ملاقات خواهید کرد و به مومنان، بشارت ده .(نساء/24) و ن شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنهائی که مالک (آنها در جنگ) شدهاید، اینها احکامی است که الله بر شما مقرر داشته و ن دیگر غیر از اینها ( نی که در جنگ به غنیمت گرفته اید) در صورتی برای شما حلال است که با اموال خود آنها را اختیار کنید در حالی که پاکدامن باشید و از خودداری نمایید, پس هنگامیکه از آنها بهره بردید واجب است که مزد آنها را بپردازید و گناهی بر شما نیست نسبت به آنچه با یکدیگر توافق کردهاید بعد از تعیین مهر، الله دانا و حکیم است.همخو با ن غنیمت گرفته شده نتنها خود توهین به زن به عنوان یک کالاست که میتوان آن را غنیمت گرفت بلکه این خود تماما است که با زنی همخواب شد که در جنگ شوهرش به دست خود فرد کشته شده است و واضح است که این زن نمیتواند رضایت قلبی برای همخو با قاتل نزدیکانش داشته باشد(احزاب/ 50) ای ، ما براى تو آن همسرانى را که مهرشان را دادهاى حلال کردیم و انی( ن و دختران کافری) را که الله از غنیمت جنگى در اختیار تو قرار داده و دختران عمویت و دختران هایت و دختران دایى تو و دختران هایت که با تو مهاجرت کردهاند و زن مؤمنى که خود را به ببخشد در صورتى که بخواهد او را به زنى گیرد [این ازدواج از روى بخشش] ویژه توست نه دیگر مؤمنان؛ ما نیک مىدانیم که در مورد نشان و ن و دخترانی کافری که در جنگ بدست می آورند چه بر آنان مقرر کردهایم تا براى تو مشکلى پیش نیاید و الله همواره آمرزنده مهربان استاین اصل مهمی در اخلاقیات و انسانیت است که به شخصیت و وجود انسانی و بی احترامی نشود، چطور میشود دینی را سرلوحه زندگی قرار داد که بویی از اخلاق و انسانیت نبرده است وتمامی حقی که برای انسان ها قائل میشود در مومنین و پیروانش خلاصه شده است؟!کاش کمی تفکر کنیم .. danial

اطلاعات

  • منبع: http://azad3374.blogsky.com/1396/11/02/post-23/مجوز-تجاوز-در-اسلام
  • مطالب مشابه: مجوز در
  • کلمات کلیدی: جنسی , ن , ,دختران ,الله ,غنیمت , جنسی ,غنیمت گرفته ,رفتار جنسی ,رضایت قلبی ,مجوز
  • در صورتیکه این صفحه دارای محتوای نامناسب میباشد و یا شما درخواست حذف آنرا دارید بر روی گزینه حذف اطلاعات در زیر کلیک نمائید.
ترجمه فارسی مناسب از کتاب مقدس کدام است؟همان طور که گفته شده، متن اصلی کتاب مقدس، عبری و یونانی بود که بعدها کم کم به زبان های دیگر ترجمه شد. در حال حاضر متن کتاب مقدس یا بخش هایی از آن (به خصوص اناجیل که از محبوبیت بیشتری بین مردم ی برخودار است) به بسیاری از زبان ها و حتی گویش های دنیا ترجمه شده است. در زبان فارسی نیز هم اکنون شاهد چهار ترجمه از کتاب مقدس هستیم:- ترجمه قدیم- ترجمه عصر جدید- ترجمه تفسیری- ترجمه هزاره ی نوترجمه فارسی کتاب مقدس حاصل تلاش افراد متعدد از اوایل قرن 19ام میلادی است. در سال 1812 میلادی شخصی به نام «هِنری مارتین» از اهالی پرتقال، به کمک شخصی به نام «سید علی خان» در شیراز، مز را از عبری و عهد جدید را از یونانی به فارسی ترجمه کرد. این ترجمه از عهد جدید بعدها به چاپ رسید. در سال 1845 میلادی شخصی به نام «ویلیام گِلِن» به همراه «میرزا محمدجعفر » ترجمه ی کامل عهد عتیق را از عبری به فارسی به پایان رساند و آن را منتشر کرد. در نتیجه در سال 1846 میلادی کتاب مقدس کامل، که شامل عهد عتیق ترجمه شده توسط گِلِن و عهد جدید ترجمه شده توسط مارتین بود، رسماً منتشر شد.این ترجمه چندین سال بعد توسط شخصی به نام «رابِرت بروس» و به کمک «کاراپِت اوهانس» که اهل جلفای ارومیه بود، به همراه یک گروه 20 نفره در ارومیه ویرایش و در سال 1895 میلادی منتشر شد. در حال حاضر، این ترجمه از کتاب مقدس، دقیق ترین ترجمه ی فارسی این کتاب است که به «ترجمه ی قدیم» معروف است. این ترجمه برای اهل فن و تحقیق بسیار حائز اهمیت و دارای محبوبیت است زیرا ترجمه نسبتاً دقیقی است و تفاسیر و تأویلی در آن رخ نداده و اعتقادات شخصی مترجم در آن وارد نشده است.

در حال حاضر، یافتن کتاب مقدس فارسی با ترجمه قدیم، اندکی سخت است زیرا انتشارات رسمی آن را چاپ نمی کنند ولی ترجمه های نوین و تفسیری به وفور در کتاب فروشی ها یافت می شود که برای یک یت پژوه و محقّق خیلی مناسب نیست. زیرا برای تحقیق در مورد متن مقدس یان و مسائل اعتقادی مطرح شده در کتاب مقدس، لازم است عین کلماتِ کتاب مقدس مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در حالی که در ترجمه های نوین و تفسیری، بسیاری از ایراداتی که مسلمانان به کتاب مقدس وارد می دانستند، اصلاح شده است! هرچند یت پژوهان حرفه ای از طریق یادگیری زبان یونانی و عبری، به متن اصلی و اولیه کتاب مقدس مراجعه خواهند کرد.

اطلاعات

عهد جدید چیست؟عهد جدید بخش دوم کتاب مقدس است که فقط یان آن را مقدس می دانند و تاریخ نگارش کتاب های آن مربوط به بعد از میلاد (ع) است. این بخش شامل 27 کتاب است که 4 تای اول آن «اناجیل»، یک کتاب بعدی آن «اعمال رسولان»، 21 کتاب بعدی «نامه ها» و یک کتاب آ آن «مکاشفه ی یوحنا» است. در ادامه، نام تمام این 27 کتاب عهد جدید، به ترتیب آورده شده است.اسامی اناجیل به ترتیب عبارتند از:انجیل مَتّیانجیل مَرقُسانجیل لوقاانجیل یوحنّا
هیچ کدام از این چهار انجیل نوشته ی حضرت عیسی (ع) نیست بلکه زندگینامه ی او به روایت چهار تن از پیروان آن حضرت است. از میان این چهار نفر، متّی یکی از 12حواریّ حضرت عیسی(ع) بود. مرقس و لوقا از حواریون نبودند و اصلاً حضرت عیسی(ع) را ندیدند و یوحنا در زمان حضرت عیسی(ع) یک نوجوان بود. سه انجیل متّى، مرقس و لوقا شباهت هاى زیادى با یکدیگر دارند و فصل به فصل و گاه آیه به آیه ی آن ها با هم شبیه است به همین دلیل به آن ها «اناجیل هم نوا» گفته می شود. اما انجیل یوحنّا از لحاظ ساختار متن با سه انجیل دیگر تفاوت­ هایى دارد و در آن تعالیم و سخنان حضرت عیسی(ع) با سبک دیگرى ارائه شده است. به انجیل یوحنا، انجیل «الهیاتی» یا «لاهوتی» نیز گفته می­شود.کتاب پنجم عهد جدید، کتاب «اعمال رسولان» است. واژه ی «رسول» در یت برای حواریون و یاران حضرت عیسی(ع) به کار می رود که بعد از ایشان، به ای مختلف فرستاده شدند و به کار نشر و تبلیغ دین یت پرداختند. در کتاب «اعمال رسولان» به شرح حوادث زندگی این رسولان به ویژه «پولُس» پرداخته شده است. در قرن اول میلادی، کتاب های زیادی در مورد سیره این رسولان نگاشته شد که در نهایت فقط این کتاب به رسمیت درآمد.21 کتاب بعدی عهد جدید نامه هایی است که از جانب پولُس (17 نامه) و سایر حواریون(7 نامه) به برخی از اقوام و قبایل فرستاده شد. این نامه ها را اغلب با نام آن اقوام و رؤسای قبایل می شناسند و به ترتیب عبارتند از:رومیاناولِ قُرَنتیاندومِ قُرَنتیانغَلاطیاناَفَسُسیانفیلیپّیانکولسیاناولِ تسالونیکیاندومِ تسالونیکیاناولِ تیموتائوسدومِ تیموتائوستیطُسفلیمونعبرانیانرساله یعقوبرساله اول پطرسرساله دوم پطرسرساله اول یوحنّارساله دوم یوحنّارساله سوم یوحنّارساله یهوداآ ین کتاب در بخش عهد جدید کتاب «مکاشفه یوحنّا» است که در آن پیشگویی های آ ا مانی موجود است.متن اصلی و اولیه ی عهد جدید به زبان «یونانی» است.نکته ی قابل ذکر در مورد عهد جدید این است که یان معتقدند که حضرت عیسی(ع) هرگز کت نیاورده است و اصلاً لازم نبوده که کت بیاورد؛ چون کتاب، لازمه ی ان است که واسطه ی بین خدا و بشرند و باید از طرف خدا، پیام و کت برای مردم بیاورند. ولی حضرت عیسی(ع)، خود خداست و عین وحی است و بنابراین، رفتار و گفتار او برای انسان­ها کافی است. از این رو، به عقیده ی یان، اناجیل را دیگران بعد از وفات حضرت عیسی (ع) از سیره، سخنان و زندگی او نگاشته ­اند تا سرمشق زندگی باشد برای پیروان آن حضرت در سالیان بعد.
danial

اطلاعات

  • منبع: http://azad3374.blogsky.com/1396/10/30/post-14/عهد-جدید-چیست؟
  • مطالب مشابه: عهد جدید چیست؟
  • کلمات کلیدی: کتاب ,حضرت ,عیسی ,جدید ,انجیل ,نامه ,حضرت عیسی ,کتاب بعدی ,«اعمال رسولان» ,کتاب «اعمال ,ترتیب عبارتند ,کتاب «اعمال رسولان»
  • در صورتیکه این صفحه دارای محتوای نامناسب میباشد و یا شما درخواست حذف آنرا دارید بر روی گزینه حذف اطلاعات در زیر کلیک نمائید.
کتاب مقدس یان چیست؟برخلاف تصور عموم، کتاب مقدس یان، تنها «انجیل» یا «gospel» نیست، بلکه مجموعه ای از 66 کتاب است که «کتاب مقدس» یا «the bible» نامیده می شود. این کتاب از دو بخش اصلی به نام «عهد عتیق» و«عهد جدید» تشکیل شده است و هر بخش شامل چندین کتاب می شود. بخش اول این کتاب یعنی عهد عتیق، همان کتاب مقدس یهودیان است. یعنی یهودیان فقط عهد عتیق را متن مقدس خود می دانند و آن را «تَنَخ» می نامند. این بخش از کتاب مقدس، تا قبل از میلاد حضرت عیسی(ع) نگاشته شده است. (در مورد تاریخ نگارش کتاب های موجود در کتاب مقدس اختلاف است) بخش عهد جدید کتاب مقدس، بعد از میلاد حضرت عیسی(ع) نوشته شده است.تمام فرقه های ی، به اتفاق، این 66 کتاب را مقدس می دانند ولی بعضی فرقه ها چند کتاب دیگر را نیز علاوه بر این 66 کتاب، مقدس می شمارند.هر کدام از دو بخش عهد عتیق و عهد جدید در کتاب مقدس، شامل چندین کتاب می شود که در ادامه پست های این وبلاگ به معرفی اجمالی آن ها پرداخته خواهد شد.
danial

اطلاعات

ع آیا می دانستید ایرانیان در حال حاضر تنها ملتی هستند دشمنان خود را می پرستند و پرچم رسمی آنها زبان دشمنانشان است ؟
آیا می دانستید که دو پسر علی ، حسن و حسین
مردم ایران را کشتار د و دختران را د؟در تاریخ طبری، جنایتی که علیه مردم گرگان صورت گرفته است، بدین صورت به نگارش در آمده است:
” سعید ابن عاص لشگری راهی گرگان نمود. مردم آنجا از راه صلح آمدند، سپس صد هزار درهم اج و گاه دویست هزار درهم اج به اعراب میدادند.
لیکن قرارداد از طرف ایرانیان برهم خورد و آنان از دادن اج به مدینه سرباز زدند و از گریزان شدند.یکی از ای کرانه جنوب شرقی دریای خزر شهر “ تمیشه ” بود که به سختی با نبرد کرد.“سعید ابن عاص” شهر را محاصره کرد و آنگاه که آذوقه شهر به اتمام رسید مردم از گرسنگی زنهار ( امان ) خواستند، به آن شرط که “سعید ابن عاص” مردمان شهر را نکشد، لیکن بعد از عقد قرار داد سعید تمام مردمان شهر را به جز یک نفر را در دره ای گرد آورد و تمام افراد شهر را از لب تیغ گذراند.در این کشتار عبدالله پسر عمر – عبدالله پسر عباس – عبدالله پسر زیبر – حسن ابن علی ( حسن ) – حسین ابن علی ( حسین ) در راس لشگر قرار داشتند. ( تاریخ طبری جلد پنجم صفحه ی ۲۱۱۶).تا کنون هیچ منبع و ماخذ و سند معتبری از طرف دوستان مسلمان و شیعه دال بر رد این جنایت و حضور نداشتن حسین ابن علی و حسن ابن علی در آن کشتار، ارائه نشده است ولی تحلیل های بسیاری از سر تعصب و برای ماله کشی بر این جنایت تاریخی نوشته شده که حتّی ارزش تامّل نیز ندارند
عون برادر ناتنی حسن وحسین نیز دز حمله به آذربایجان فرمانده لشکر بود که توسط سربازان ایران کشته شد و مقبره وی هم اکنون در تبریز میباشد.
حاج شیخ عباس قمی در کتاب سفینته البحار و مدینه الاحکام و الاثار صفحه 164 نوشته:حسین بن علی سوم شیعیان میفرماید:ما از تبار قریش هستیم و هوا خواهان ما عرب هستند.روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر و والاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است.ایرانیها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد. نشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت.!
کشته شدن عثمان و تاخیر 6 ساله فتوحات در ایران :عثمان در روز 18 ذوالجه سال 35 هجری به دست یک گروه 2000 نفری از ناراضیان که بر ضد او شوریده بودند توسط یک دلاور ایرانی بنام بهزاد همدانی به هلاکت رسید . که به گفته تاریخ نویسان عرب جسدش 3 روز در کوچه ها رها شده بود و ی حق برداشتن جسدش را نداشته است . ولی در نهایت با پادرمیانی علی شبانه جسد را برداشتند – ولی شورشیان جنازه اش را سنگباران نمودند و اجازه دفن او را در گورستان مسلمانان ندادند و او را در گورستان «حش کوکب» یهودیان دفن د . بعد از وی علی به خلافت رسید . با روی کار آمدن وی شورش «طلحه و زبیر» بر ضد او صورت گرفت . که در سال 36 هجری به جنگهای خونین «جمل» انجامید . سپس معاویه بر ضد علی شورید و به جنگ کشتارگرانه «صفین» و «حکمیت» انجامید . بعد از او خوارج علیه علی شو د .بلاذری مینوسید «اشعث ابن قیس» آذربایجان را فتح کرد و درب آن شهر را به روی گشود . در زمان عثمان وی والی آذربایجان شد و در زمان علی هم در سمت خود ابقا شد . او شماری زیادی از خانواده های عرب را روانه آذربایجان کرد تا در آنجا سکنی گزینند . عشایر عرب از بصره و کوفه و شام راهی آذربایجان شدند . به گفته وی عده معدودی از عربان زمینهای عجمان را یدند . لیکن اکثر عربان برای مصادره زمینهای مجوسان با یکدیگر مسابقه نمودند – یعنی هر گروهی هرچه میتوانست مصادره میکرد . بدین صورت اموال و زمینهای ایرانیان یکی پس از دیگری به تاراج گذاشته شد و علی خلیفه وقت با آن مخالفتی ننموددر اینجا میخواهم به استناد به چند سند معتبر تاریخی که گوشه ای از اسناد جنایات این تازیان است را برای شما بیاورم تا بیشتر با چهره زشت و کثیف تازیان آشنا شوید.فتوح البلدان- بلاذری صفحه ۳۰۳ زندگانی حسین – زین العابدین رهنما – جلد دوم – فصل سوم – صفحه ۲۰ در سال س ام هجری یعنی هفت سال پس از خلافتش ( عثمان ) آن فرمانده ماجراجوی عرب ( سعید بن عاص ) را با نیروی تازه نفس از کوفه بسوی طبرستان فرستاد. دو فرزند علی حسن و حسین هم بسمت مجاهدان ی که این جهاد برای هر خاندان مسلمان وظیفه بشمار میامد زیر دست این فرمانده اموی حرکت د…. این نیروی تازه نفس به حدود طبرستان رسیدو نخست با دژ مستحکم و قلعه ناگشودنی آن برخورد کرد. سعید بن عاص دانست که تصرف این دژ ناممکن است. سعید هیئتی را به قلعه فرستاد و تقاضای صلح و تادیه جزیه نمود. پس از گفتگوی بسیار سپهبد قلعه برای جلوگیری از خونریزی پیشنهاد صلح او را پذیرفت بشرط اینکه نیروی تازیان به مردم قلعه و دفاع کنندگان این دژ آسیبی نرسانند. این شرط پذیرفته شد و سپهبد دستور گشودن دروازه های کوه پیکر قلعه را داد. هنگام باز شدن دروازه بزرگ قلعه که چندین گز طول و عرضش بود و با کبکبه و وقاری آهسته آهسته روی پایه های قطور آهنی میچرخید و باز میشد عربها به تماشای آن ایستاده و حیرت زده بودند! سعید بن عاص فرمانده عرب با تمام نیروی خود به درون قلعه آمد و مطابق نقشه ای که قبلا طرح ریزی کرده بودند دستور داد بیدرنگ نقاط بلند و سخت قلعه را کنند و نیروی ایران را خلع سلاح نمایند. فردای آن روز یکایک م عان قلعه را گرفت بعضی را در زنجیر نگاه داشت و بیشتر آنها را کشت. کشتاری بیرحمانه در قلعه انجام داد.زندگانی حسین – زین العابدین رهنما – جلد اول – فصل بیست و نهم – صفحه ۱۸۳ ارینب ( ۱ ):آری او ( حسین ) را دیده ام از مردانگی و شجاعتهای او هم در جنگهای آفریقا و هم در نبرد طبرستان چیزها شنیده ام.
(منظورش از مردانگی کشتار و بزور مسلمان مردم در ایران وشمال آفریقا بوده)
– زین العابدین رهنما – جلد سوم – صفحه ۶۵۹ – در مورد خسناء شاعره عرباین زن شاعره ( خسناء ) آنقدر در ایمانش قوی و در عقیده اش به پایدار ماند که در جنگ قادسیه با چهار فرزندش شرکت کرد و آن وصیت مشهور را نمود و آنها را به صبر و مقاومت در برابر دشمن تحریص و تشویق کرد تا هر چهار نفر آنها کشته شدند….پاورقی:
۱- ارینب- زنی که نخست نامزد یزید میشود و چون حسین او را گمراه میکند و با گول زدن سوی خود میکشد بدینگونه کینه جویی یزید برانگیخته میشود و حسین خود را بر سر این زن به کشتن میدهد.
danial

اطلاعات

عایشه، زنی که شیادبازی و زنباره بودن همسرش، محمّد بن عبدالله را بدرستی درک و لمس کرده بود.عایشه، زنی که شیادبازی و زنباره بودن همسرش، محمّد بن عبدالله را بدرستی درک و لمس کرده بود.ع
حدیثی از عایشه در باب زمان مرگ محمد که صحت این جمله بالا را بدرستی میتواند روشن کند.دوشنبه اوا صفر سال 11 هجری مطابق با مه سال 632 میلادی و ناخوشی13 روزه محمد.امّا پیش از مطرح آن حدیث معروف شرحی بسیار کوتاه و مختصر جهت آشنایی بیشتر با این همسر سوم را ابتدا پی می گیریم. همانگونه که بسیاری میدانند، عایشه دختر ابوبکر سومین همسر محمد بود. او تنها زن او بود که در سنین کودکی 6 سالگی به عقد محمد در آمد و در 9 سالگی محمد با او همبستر شد! مسلمانان در تلاش برای توجیه این ازدواج که محمد در سن 51 سالگی، چگونه ای را به عقد خود در آورده است، دست بدامان مصلحت گرایی و یا بهتر است گفته شود ماله کشی برای او می شوند که این ازدواجها همگی جنبه گسترش را داشته و برای لذت های نبوده است!ابوبکر پدر عایشه از دوستان صمیمی غار حراء محمد بود. قبل از اینکه محمد دعوت رس د همراه و همفکر محمد و جز حنفاء در مکه بود و وی ضمنن تمام ثروتش را برای کمک به ادعای بودن محمّد از دست داده بود. در توبه(40) یار با وفای غار و همراه وی بود و در تمام شرایط بحرانی همیشه با محمد دوست و پشتیبان او بوده است. بنابراین این ازدواج نمی توانست جنبه مصلحتی داشته باشد.نه فقط سن ازدواج عایشه با محمد بحث برانگیز بود بلکه دوران زندگی شویی اش هم دارای بحرانها و فراز و نشیب هایی در آن جامعه کوچک در مدینه بوده است. مهمترین آنها قضیه یا واقعه افک بسال 5 هجری در جنگ بنی المصطلق بود و اتهام ارتباط با صفوان بن معطل سهمی، عاملی بر ارسال حدود 15 آیات در سوره نور گردید!
( شیعیان فقط نزول 5 آیات را مورد پذیرش و قبول دارند، نور(11 تا 16). البته بماند که نزول آیات الله در ارسال آیات فوق تاخیری 37 روزه هم داشت!
تا اینکه ابوبکر از بدنامی خانواده اش در جریان قضیه افک به شکایت در آمد و گفت: یا رسول الله در زمان جاهلیت هم برمن اینچنین اهانت ی نشده بود. با شنیدن شکایت ابوبکر، سریعأ جبرئیل بر محمد سوره نور را وحی می نماید!
عایشه بعد از فوت محمد هم باز بطریقی برای حکومت مدینه در دوران خلیفه گری علی بحران ایجاد نمود. یکی از آنها مخالفت علنی عایشه همسر مادام العمر بیوه با کشتن عثمان بود زیرا عایشه توطئه قتل عثمان را از ناحیه علی میدانست. به همین دلیل مدینه را به سوی مکه برای فریضه حج ترک میکند. انگیزه های زیادی را به این سفر حج عایشه در این شرایط بحرانی ربط داده اند شاید مهم ترین آنها این باشد که عایشه میخواست دسته و عده ای از طرفداران اش را در مکه سازماندهی کند. عثمان در ذی الحجه 35 هجری به قتل میرسد و حدود 4 ماه بعد از قتل او عایشه مکه را به سمت بصره با 1000 مرد قریشی ترک کرد تا به حساب خویش انتقام قتل عثمان را از علی بگیرد.
عایشه معتقد بود علی با عدم پیگیری قتل عثمان از قاتلین خلیفه، حمایت میکند. زمان کوتاهی قبل تر هم طلحه و زبیر به عایشه پیوسته بودند و با وی همنظر بر این موضوع شده بودند. این 3 نفر ی مخالفان علی را تشکیل میدادند و آنها بزودی توانستند کنترل نواحی بصره و تعداد زیادی از مسلمانان منطقه بصره را در دست بگیرند و تا های شهر پیشروی نمایند. تا با علی که در همان زمان به سرعت مدینه را به سمت کوفه با لشکرش ترک کرده بود و به سمت آنها پیشروی می کرد روبرو گردند . این برخورد و جنگ در جمادی الثانی 35 هجری رخ داد. نبردی که به جنگ جمل معروف شد و عایشه در این جنگ با لشکر کوچکش ش ت خورد و طلحه و زبیر هم کشته شدند.شیعیان از عایشه دلخوشی ندارند زیرا آنان معتقدند که توصیه علی بر محمد در واقعه افک که پیشنهاد داده بود عایشه را طلاق بدهد، نظر بر علم و دانش الهی علی و قرآن ناطق خواندن علی عاملی بوده است بر خیانت عایشه بر محمد! در همین راستا علی آنقدر از خیانت عایشه مطمئن بود که کنیز وی بنان بریره را که اصلا در آن سفر و واقعه همراه عایشه نبود را مضروب نمود تا شاید بتواند از وی در باره واقعه افک اعتراف گیری و ب اطلاعات نماید.اگر از ماجرای افک فاصله بگیریم و به بحث اصلی این نوشتار که حدیث مورد نظر در زمان پایانی عمر محمد است بپردازیم باید بدانیم که عایشه تنها همسر رسول بود که دارای 2210 حدیث از محمد است. اکثر محدثان به احادیث وی بعنوان بهترین منبع برای شناخت از محمد استفاده میکنند.در یکی ازکتب معروف احادیث مسلمانان بنام صحیح البخاری که گردآوری و تصحیح شده احادیث صدر است. حدیثی از زمان فوت محمد دارد که نشانگر روحیه شیطنت طلبی و عدم اعتماد عایشه بر شوهر خود یعنی محمد بوده است.» بیماری نهایی روزی فرا رسید که عایشه از یک سردرد شکایت داشت. محمد به او می گوید ای کاش بیشتر عمر میکرده تا نزد او بماند. اما می دانست که اینطور نیست. او با رجوع به سردرد عایشه گفت: ای کاش پیش آمد چنان بود که تو پیش از من می مردی، پس می توانستم از الله برای تو آمرزش بطلبم و برای تو دعا کنم.
عایشه به این سخن با شیطنت تندی پاسخ می دهد: به خدا ای کاش چنین بود. ولی می دانم که چون من مرده باشم و بعد از بازگشت از گور من در همان روز با یکی از نت خواهی »
منبع: صحیح البخاری. جلد 7. حدیث 5666. برگرفته از رابرت اسپنسر. صفحه 201.این حدیث بیانگر روحیه شیطنت طلبی عایشه جوانی است که در سن 17 یا 18 سالکی از برکت احزاب(6) ام الموننین خوانده شد و بمدت 40 سال تا سال 58 هجری تنها و بیوه ماند! عایشه در دوران نزدیک به 10 سال زندگی شویی خود رقیبهای زیبایی همانند زینب را فقط بعد از 4 سال از زندگی شویی خود تجربه نموده بود! او همچنین ریحانه و جویره و صفیه جوان و زیبا را در مقابل خود در طول دوران شوئی با محمد می دید.
عایشه علاوه بر آیات عدیده ای در سوره نور و احزاب(6) همچنین احزاب(52)، حجاب را در باب و شان نزول عایشه می دانند.
اکر الله تا به این حد بر عایشه منت و منزلت الهی میگذارد که این همه آیات را بخاطر وی نازل می نماید! اگر علم غیب الله در هود(49) همان علم لدنی او باشد! یا علم ازلی الله در ط(52) برگرفته از گنجینه و مخزن الهی الله است!
پس باید به این نتیجه گیری عایشه از حدیث فوق قدری جدی تر بنگریم. بالا ه او مورد عنایت و تاییدات الهی الله بوده است.عایشه در حدیث فوق می گوید: بخدا کاش بدین صورت بود. ولی میدانم چون من مردم و بعد از بازگشت از گور من و مراسم خا پاری من تو همان روز با یکی از نت خواهی و همبستر خواهی شد.
نتیجه ای که از این حدیث می گیریم این است که:
این گفت و شنود ساده بین یک زن و شوهر زمینی و دنیوی است که زن بشدت بر شوهر خیانتکار خود مشکوک است. این محاوره لفظی نمی تواند بین شخصی که ادعای اسوه حسنه در احزاب(21) را می نماید، مطرح شده باشد. چه عایشه خود به چشم خود تصرف صفیه را در همان روز واقعه قتل عام دیده بود. از تصرف زیبا رویانی مثل ریحانه و جویره کم سن و سال هم مطلع بود. از ازدواج با عروس و زن پسرخوانده اش یعنی زیبنب بنت جحش هم مطلع بود که فقط بعد از 16 روز از ازدواج اول او با زید نگذشته بود که محمد با ارائه چند آیات از الله ابداع شده ضمیر و نهان خود وی را متصرف گردید. عایشه در واقعه افک بخوبی احساس نمود که بعد از 37 روز جبرئیل در شرایطی بر محمد ظاهر گردیده شد که پدرش ابوبکر بر محمد شکایت برده بود و محمد در منزلشان اشک و نارحتی وی را دیده بود. این حادثه را که مصاف و همزمان با نزول جبرئیل گشت وی را مطمئن ساخته بود که الله و جبرئیل محصول ضمیر و نهان محمد می باشند. عایشه در همان 1400 سال پیش به این نکته پی برده بود که الله ابداع شده در ذهن و در درون محمد است.محمد در بینش خود خد نی خود با ابداع الله در ضمیر و نهان خویش اکثر معضلات و مشکلات موجود را بنحو احسن حل می نمود. عایشه نزدیکترین همسر و ه ن وی بود. جوان و تیز هوش بود. از تعلق خاطر و گرایش شدید محمد بر زیبارویان هم مطلع بوده است.نگرش و استدلال عایشه با این حدیث نشانگر عدم پذیرش او بنام فرستاده الله و مسئله نبوت او میتواند باشد. عایشه محمد را فردی زمینی می پنداشته است که بجای ادعای انتساب بر عالم ملکوت، فقط بر عالم درون خود منتسب بوده است. فردی شیاد، قدرت طلب، زنباره، غارتگر، گر و بی نهایت بی رحم.

اطلاعات