دفتر ازدواج - عقد دائم و

وبلاگ با نام دفتر ازدواج - عقد دائم و
وضعیت سنتی یکی از بهترین وضعیت های رابطه برای باردار شدن سریع تر است. این وضعیت برای بارداری مطلوب ترین ح است—گرچه تقریباً در هر ح از رابطه می توان باردار شد.

در این وضعیت که جزء قدیمی ترین ح ها برای رابطه است، زن با پاهایی باز شده به پشت می خوابد و هر دو زانوی خود را خم می کند و کف پاها را محکم روی زمین قرار می دهد. سپس مرد روی او می خوابد. البته این ح پایه مدل های دیگری هم دارد: مثلاً زن یک یا هر دو پای خود را بلند می کند و مرد یا آنها را در دست می گیرد و یا آنها را روی شانه های خود قرار می دهد؛ یااینکه یکی یا هر دو زانوی خود را باز می کند.
ادامه مطلب

اطلاعات

برخلاف اختلال های در مردان که تا حدودی در رسانه ها به آن پرداخته می شود، تقریبا در مورد مشکلات شویی در ن سکوت کامل حکمفرماست، در حالی که شیوع اختلالات در ن هم بالاست و این مسأله یکی از عوامل مهم اختلافات همسران و حتی عامل ج است.
در عین حال باید توجه داشت تفاوت های عمده ای در فیزیولوژی میان ن و مردان وجود دارد. طبق سرشماری نفوس در سال ۱۳۸۵، جمعیت ن کشور ۳۴ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۸ نفر برآورد شده که حدود ۷۰ درصد آنها ۶۴ ۱۵ ساله هستند، یعنی تقریبا ۲۴ میلیون نفر زن ۶۴ ۱۵ ساله در کشور زندگی می کنند. با توجه به اینکه در جوامع مختلف میزان شیوع اختلال های در ن، بین ۴۰ ۳۰ درصد تخمین زده شده اگر متوسط آن را ۳۰ درصد در نظر بگیریم، در ایران حدود ۸ میلیون زن دچار درجه??هایی از مشکلات شویی هستند.
ادامه مطلب

اطلاعات

یک عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری- مامایی شاهد با بیان اینکه آنورگاسمی یکی از مهمترین عوارض خود یی در دختران است تاکید کرد:« ممکن است این افراد در دوره مجردی با خود یی بتوانند نیازهای خود را برآورده کنند اما درآینده رضایتمندی درزندگی مشترک و لذت به رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.»

معصومه حیدری در گفت و گو با سلامت نیوز گفت:«خود یی در میان دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه نمی رساند اما زمانی که خود یی با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه دختران وارد سازد.»
ادامه مطلب

اطلاعات

به طور کلی بچه ها از حدود 2- 3 سالگی به ت خود پی می برند؛ یعنی می فهمند که «من پسرم» یا «من دخترم». اما با گذشت زمان و بر اساس تربیت خانواده، فرهنگ جامعه و اطلاعاتی که دریافت می کنند، یاد می گیرند که پسرها باید چطور رفتار کنند و دخترها چطور. همین طور در می یابند که به طور طبیعی پسر با دختر ازدواج می کند. فرزندان، اطلاعات راهم معمولاً از والدین، خواهر و برادر، دوستان، آموزگاران و رسانه ها ب می کنند. این اطلاعات باید حتماً به تناسب سن آن ها، با توجه به فرهنگ و هنجارهای جامعه، با ظرافت و البته صادقانه و تا حد امکان، علمی به آن ها عرضه شود و در کنار مسائل و جسمی همان طور که واقعاً چنین است - جنبه های عاطفی و انسانی هم بیان شود. بر خلاف تصور و ذهنیت عموم مردم، ک ن خالی و عاری از غریزه ی نیستند و رشد آرام و نهانی آنها (که از دوره ی جنینی شروع شده) به صورتی تنگاتنگ و کاملاً درهم تنیده با رشد روانی شان جریان و تداوم دارد. شاهد این مدعا، کنجکاوی و جستجوهای فرزندان مان، سؤالات غافلگیرکننده شان و برخی از رفتارهای آن ها است که گاه تعجب و گاه نگرانی مان را برمی انگیزد. ادامه مطلب

اطلاعات

فصل اول: فضیلت ازدواج 1. تاثیر ازدواج قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اذا تزوج الرجل احرز نصف دینه. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: ی که ازدواج کند، نصف دینش را حفظ کرده است. مستدرک الوسائل، ج 14، ص 154. 2. ازدواج در هنگام تنگدستی قال ال الصادق علیه السلام: من ترک زویج مخافة الفقر فقد اساء الظن بالله-عز و جل-، ان الله- عز و جل - یقول: «ان ی وا فقراء یغنهم الله من فضله.» (2) صادق علیه السلام فرمود: هر از ترس فقر ازدواج نکند نسبت به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند می فرماید: اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل و کرم خود بی نیازشان می کند. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251 3. ازدواج رحمت است قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: یفتح ابواب السماء بالرحمة فی اربع مواضع: عند نزول المطر، و عند نظر الولد فی وجه الوالدین، و عند فتح باب الکعبة، و عند النکاح. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: درهای رحمت آسمانی در چهار وقت گشوده می شود: 1- موقع بارش باران. 2- زمانی که فرزند به چهره پدر و مادرش می نگرد. 3- هنگام گشوده شدن در کعبه. 4- هنگام ب ایی مراسم عقد و عروسی. بحار الانوار، ج 103، ص 221 4. آفات بی همسری قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: اکثر اهل النار العزاب. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: بیشترین اهل جهنم انسانهای بی همسر هستند. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251
فصل دوم: وظیفه توانگران
5. تلاش در ازدواج بی همسران عن الصادق علیه السلام قال: من زوج اعزبا کان ممن ینظر الله- عز و جل-الیه یوم القیامة. صادق علیه السلام فرمود: ی که مجردی را تزویج کند و امکان ازدواج او را فراهم نماید از انی است که در قیامت خداوند به آنان نظر لطف می کند. وسائل الشیعه، ج 20، ص 45 6. در سایه عرش قال موسی بن جعفر علیه السلام: ثلاثة یستظلون یظل عرش الله یوم القیامة، یوم لا ظل الا ظله: رجل زوج اخاه المسلم او اخدمه او کتم له سرا. کاظم علیه السلام فرمود: سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند: 1-مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید. 2- مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند.) 3- ی که سر برادر مسلمانش را بپوشاند. وسائل الشیعه، ج 20، ص 46 7. منظور نظر حق قال ال الصادق علیه السلام: اربعة ینظر الله الیهم یوم القیامة: من اقال نادما او اغاث لهفان او اعتق نسمة او زوج عزبا. صادق علیه السلام فرمود: چهار در قیامت مورد نظر پروردگارند: 1-آنکه چون طرف معامله پشیمان شود، معامله را برگرداند. 2- ی که غم از دلی برگیرد. 3- ی که برده ای را آزاد کند. 4- ی که بی همسران را به ازدواج درآورد. وسائل الشیعه، ج 20، ص 46 8. بهترین وساطت قال المؤمنین علی علیه السلام: افضل الشفاعات ان تشفع بین اثنین فی نکاح یجمع الله بینهما. حضرت علی علیه السلام فرمود: از بهترین شفاعتها، شفاعت بین دو نفر در امر ازدواج است تا اینکه خداوند آنان را مجذوب یکدیگر گرداند. تهذیب، ج 7، ص 405، وسائل الشیعه، ج 20، ص 45
فصل سوم: دیدار قبل از ازدواج
9. ازدواج با دینداران عن النبی صلی الله علیه و آله و سلم قال: من تزوج امراة لمالها وکله الله الیه، و من تزوجها لجمالها رای فیها ما یکره، و من تزوجها لدینها جمع الله له ذلک. از خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است: هر که با زنی به خاطر ازدواج کند، خداوند او را به مال وی واگذار می کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبائی اش ازدواج نماید، در او چیزی را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وی به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامی این مزایا را برای او جمع می کند. وسائل الشیعه، ج 14، ص 31 10. دیدار قبل از وصلت عن الصادق علیه السلام قال: لا باس بان ینظر الرجل الی المراة اذا اراد ان یتزوجها. ینظر الی خلفها و الی وجهها. صادق علیه السلام فرمود: مانعی ندارد که مرد قامت و صورت زنی را که قصد ازدواج با او دارد، ببیند. وسائل الشیعه، ج 20، ص 88 11. دیدار عروس و داماد قبل از ازدواج عن محمد بن مسلم قال: س ابا جعفر علیه السلام عن الرجل یرید ان یتزوج المراة، اینظر الیها؟ قال: نعم انما یشتریها باغلی الثمن. محمد بن مسلم می گوید: از باقر علیه السلام پرسیدم: مردی که می خواهد با زنی ازدواج کند آیا حق دارد او را ببیند؟ علیه السلام فرمود: آری، چون در برابر آن بهای سنگینی می پردازد. وسائل الشیعه، ج 20، ص 88 12. سؤال از اوصاف قال علی علیه السلام: اذا اراد احدکم ان یتزوج فلیسال عن شعرها کما یسال عن وجهها فان الشعر احد الجمالین. حضرت علی علیه السلام فرمود: هر وقت یکی از شما، بخواهد، ازدواج کند، از اوصاف موی سر زن نیز سؤال کند همچنانکه از چگونگی رخسار او می پرسد. چون که موی زن یکی از دو زیبایی (مو و صورت) اوست. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 254
فصل چهارم: عروس و داماد شایسته
13. خواستگار مذهبی و خوش اخلاق قال ال الرضا علیه السلام: اذا خطب الیک رجل رضیت دینه و خلقه فزوجه و لا یمنعک فقره و... رضا علیه السلام فرمود: هنگامی که مردی از شما خواستگاری کرد که از دین و اخلاق او راضی بودید به ازدواج با او رضایت دهید. و مبادا فقر او ترا از این رضایت باز دارد و... میزان الحکمة، ج 4، ص 280 14. داماد هم شان قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: اذا جائکم الاکفاء فانکحوهن و لا تربصوا بهن الحدثان. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: وقتی که اشخاص هم شان به خواستگاری دختران شما آمدند، به آنها دختر دهید و در کار آنها منتظر حوادث نباشید. نهج الفصاحه، ص 37، ح 193 15. عروس شایسته قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ما استفاد امرء فائدة بعد ال افضل من زوجة مسلمة تسره اذا نظر الیها، تطیعه اذا امرها و تحفظه اذا غاب عنها فی نفسها و ماله. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: پس از ، هیچ نعمتی برای مرد بهتر از زن مسلمانی نیست که هر گاه به او بنگرد، مسرورش کند و هر گاه به او فرمان دهد، اطاعتش نماید و در غیاب او حافظ و باشد. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 255
فصل پنجم: انتخاب سرنوشت
16. دقت در انتخاب قال ال الصادق علیه السلام: انما المراة قلادة فانظر ما تتقلد. صادق علیه السلام فرمود: زن همانا گردنبندی است، نیک بنگر که چه گردنبندی را به گردنت آویزان می کنی. وسائل الشیعه، ج 20، ص 33 17. وصلت ن با خانواده ناشایست عن النبی صلی الله علیه و آله و سلم قال: ایاکم و خضراء الدمن، قیل: یا رسول الله و ما خضراء الدمن؟ قال: المراة الحسناء فی منبت السوء. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: بپر د از سبزه هایی که در مزبله می روید. عرض شد: یا رسول الله! سبزه هایی که در مزبله می روید چیست؟ حضرت صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:زن زیبایی که در خانواده پست و ناشایست بوجود آمده باشد. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 256، مکارم الاخلاق، ص 205 18. ازدواج با دوشیزگان قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: تزوجوا الابکار فانهن اعذب افواها و ارتق ارحاما و اسرع تعلما و اثبت للمودة. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: با دختران ازدواج کنید زیرا که دهان آنان شیرین و رحمشان مناسبتر است و زود چیزی را یاد می گیرند و محبتشان پایدارتر است. بحار الانوار، ج 103، ص 237 19. رضایت داماد سئل عن الصادق علیه السلام: انی ارید ان اتزوج امراة و ان ابوی اراد غیرها. قال: تزوج ی هویت ودع ی هوی ابواک. ی از صادق علیه السلام سؤال کرد: من می خواهم با زنی ازدواج کنم ولی پدر و مادرم مایلند با دیگری ازدواج کنم. علیه السلام فرمود: با زنی که خودت مایل هستی ازدواج کن، و زنی را که پدر و مادرت [بدون رضایت تو] انتخاب کرده اند، رها کن. تهذیب، الاحکام، ج 7، ص 392
فصل ششم: آداب خواستگاری
20. سهولت خواستگاری قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ان من یمن المراة تیسیر خطبتها. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: از نشانه های برکت زن آن است که خواستگاریش بی تکلف و آسان انجام گیرد. کنز العمال، ج 16، ص 322، ح 44721 21. آداب خواستگاری قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: لا یخطب احدکم علی خطبة اخیه. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: هیچ یک از شما زنی را که دیگری خواستگاری می کند، خواستگاری نکند. [تا اینکه با او ازدواج کند و یا اینکه منصرف شود. اگر منصرف شد خواستگاریش بلامانع است.]صحیح مسلم، ج 2، ص 1034، ح 56 22. خواستگار خوار قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: شارب الخمر لا یزوج اذا خطب. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: خوار اگر تقاضای ازدواج کرد قبول نکنید. وسائل الشیعه، ج 20، ص 79
فصل هفتم: آداب عروسی
23. مراسم عروسی در شب قال ال الرضا علیه السلام: من سنته [رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم] زویج باللیل، لان الله تعالی جعل اللیل سکنا و النساء انما هن سکن. رضا علیه السلام فرمود: مراسم عروسی در شب، سنت صلی الله علیه و آله و سلم است، چرا که خداوند شب را مایه آرامش قرار داده و زن هم آرامش خاطر است. وسائل الشیعه، ج 20، ص 91 24. سور عروسی قال النبی صلی الله علیه و آله و سلم: لا ولیمة الا فی خمس: عرس او س او عذار او وکار او رکاز. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: سور و ولیمه در پنج مورد است: 1- عروسی 2- تولد اولاد 3- نوزاد 4- یدن خانه 5- بازگشت از سفر مکه. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 263 25. ولیمه در عروسی قال ال الصادق علیه السلام: ان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم حین تزوج میمونة بنت الحارث اولم علیها و اطعم الناس الحیس. صادق علیه السلام فرمود: خدا صلی الله علیه و آله و سلم در هنگام تزویج «میمونه » دختر «حارث » ولیمه داد و با غذای معجون ما از حاضرین پذیرایی فرمود. فروع کافی، ج 5، ص 368. 26. طعام دادن در عروسی قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: ان من سنن المرسلین الاطعام عند زویج. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: سور دادن و اطعام در ازدواج، از سنت ان است. فروع کافی، ج 5،ص 367
فصل هشتم: مهریه و ج ه
27. برترین ن امت قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: افضل نساء امتی اصبحهن وجهان و اقلهن مهرا. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: بهترین ن امت من نی هستند که خوشروتر و مهریه ایشان کمتر باشد. من لایحضره الفقیه، ج 3، ص 252 28. کمی مهریه برکت زن قال ال الصادق علیه السلام: ان من برکة المراة قلة مهرها. صادق علیه السلام فرمود: از برکات زن کمی مهریه اوست. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 254 29. سنگینی مهریه قال المؤمنین علی علیه السلام: لا تغالوا بمهور النساء فت عداوة. حضرت علی علیه السلام فرمود: مهریه زنها را سنگین نگیرید که موجب کدورت و دشمنی گردد. وسائل الشیعه، ج 15، ص 11 30. ج ه بی منت قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: لو ان جمیع ما فی الارض من ذهب و فضة حملته المراة الی بیت زوجها ثم ضربت علی راس زوجها یوما من الایام، تقول: من انت؟ انما المال مالی، حبط عملها و لو کانت من اعبد الناس الا ان تتوب و ترجع و تعتذر الی زوجها. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: اگر تمام چیزهایی که در روی زمین از طلا و نقره وجود دارد و زن آنها را به خانه شوهرش بیاورد. آنگاه یک روز از روزها بر سر شوهرش منت بگذارد و بگوید تو کیستی؟ این اموال مال من است. در این صورت اجر و عمل زن از بین می رود اگر چه از عابدترین مردم باشد. مگر اینکه توبه کند و برگردد و از شوهرش عذرخواهی کند. مکارم الاخلاق، باب 8، ص 202 31. مهریه چیست؟ عن جعفر علیه السلام قال: الصداق ما تراضیا علیه من قلیل او کثیر فهذا الصداق. باقر علیه السلام فرمود: مهریه همان چیزی است که طرفین بر آن توافق می کنند، کم باشد یا زیاد. فروع کافی، ج 5، ص 378 32. ندادن مهریه عن عبدالله علیه السلام قال: من امهر مهرا ثم لا ینوی قضاءه کان بمنزلة ال . صادق علیه السلام فرمود: ی که مهریه ای (برای زن قرار دهد) و قصدش این باشد که به او ندهد او همانند است. فروع کافی، ج 5، ص، 383.
فصل نهم: از خانه پدر تا خانه شوهر
33. خانه دوست داشتنی قال ال الصادق علیه السلام: ان الله یحب البیت الذی هو العرس. صادق علیه السلام فرمود: خداوند خانه ای را که در آن عروسی انجام گرفته، دوست می دارد. وسائل الشیعه، ج 22، ص 7 34. بیداری در شب عروسی قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: لا سهر الا فی ثلاث: متهجد بالقرآن، او فی طلب العلم، او عروس تهدی الی زوجها. خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: شب بیداری روا نیست، مگر در سه مورد: 1-تلاوت قرآن. 2-تحصیل علم. 3-بردن عروس به خانه داماد. وسائل الشیعه، ج 20، ص 92 35. بدرقه عروس امر النبی صلی الله علیه و آله و سلم بنات عبدالمطلب و نساء المهاجرین و الانصار: ان یمضین فی صحبة فاطمة علیها السلام و ان یفرحن و یرجزن و یکبرن و یحمدن و لا یقلن ما لا یرضی الله. خدا صلی الله علیه و آله و سلم امر فرمود، دختران عبدالمطلب و ن مهاجر و انصار در شب عروسی حضرت فاطمه علیها السلام به همراه او بروند و شادی کنند، شعر و سرود بخوانند، تکبیر و حمد بگویند. و از گفتن حرفهایی که خدا بدان راضی نیست، بپرهیزند. مستدرک الوسائل، ج 14، ص 198 36. و مهمانی عن الصادق علیه السلام قال: زفوا عرائسکم لیلا و اطعموا ضحی. صادق علیه السلام فرمود: مراسم عروسی را در شب و مهمانی را در روز انجام دهید. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 262 37. دعای شب قال الصادق علیه السلام: اذا دخلت علیک اهلک فخذ بناصیتها و استقبل بها القبلة و قل: اللهم... فان قضیت لی منها ولدا فاجعله مبارکا سویا. صادق علیه السلام فرمود: چون همسرت به خانه تو آمد، دست بر پیشانیش بگذار، و رو به قبله اش برگردان و [دعا کن و] بگو: خداوندا!... اگر از این همسرم، فرزندی برای من تقدیر نمایی، فرزند مبارک و سالم عنایت فرمای. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 263 38. هفته عروسی سئل عن عبدالله علیه السلام فی الرجل یتزوج البکر، قال: یقیم عندها سبعة ایام. از صادق علیه السلام سؤال شد در مورد مردی که با دختر ای ازدواج می کند، علیه السلام فرمود: شوهر یک هفته در پیش او باشد. وسائل الشیعه، ج 21، ص 339
فصل دهم: زن و شوهر خوشبخت
39. آب دادن زن به شوهر قال ال الکاظم علیه السلام: ما من امراة تسقی زوجها شربة من ماء الا کان خیرا لها من عبادة سنة. کاظم علیه السلام فرمود: هر زنی که به شوهرش قدری آب آشامیدنی بدهد، پاداش آن از عبادت یک ساله بالاتر است. وسائل الشیعه، ج 20، ص 172 40. محبت به زن قال ال الصادق علیه السلام: العبد کلما ازداد للنساء حبا ازداد فی الایمان فضلا. صادق علیه السلام فرمود: هر چه محبت مرد بر زن بیشتر گردد، بر فضیلت ایمانش افزوده می شود. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251 پی نوشت ها: 1) زیارت جامعه کبیره. 2) سوره نور، آیه 32.

اطلاعات

بسم الله الرحمن الرحیم و انکحوا الایامی منکم و الصالحین من عبادکم و امآئکم ان ی وا فقرآء یغنهم الله من فضله و الله واسع علیم
کانال تلگرام - دفتر ازدواج
دفتر
دفتر ازدواج تهران ازدواج دائم و موقت
مشاوره ازدواج و خانواده ثبت رسمی و صدور عقدنامه

اطلاعات

الف: ضمن (عقد نکاح / خارج لازم) زوج شرط نمود هر گاه طلاق بنا به درخواست زوجه نباشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتار وی نبود، زوج موظف است تا نصف دارایی موجود خود را که در ایام شویی با او به دست آورده یا معادل آن را طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل نماید.
توضیح: این بند بدین معنا است که مرد بعد از طلاق باید نصف دارایی خود که بعد از شروع زندگی به دست آورده را به نام زن نماید، مشروط بر اینکه:1 - طلاق به درخواست مرد باشد. 2- زن مطیع همسر خود باشد و اخلاق و رفتار نامتناسب با وی نداشته باشد و از او تمکین هم نماید.
ب: ضمن (عقد نکاح / خارج لازم) زوج به زوجه وک بلاعزل با حق ت غیر داد که در موارد مشروحه زیر با رجوع به دادگاه و اخذ مجوز از دادگاه پس از انتخاب نوع طلاق خود را مطلقه نماید و نیز به زوجه وک بلاعزل با حق ت غیر داد تا در صورت بذل از طرف او قبول نماید.
توضیح: این بند بیانگر این مطلب است که زن در صورت تحقق شرایط زیر از ناحیه مرد است خودش شخصاً یا با انتخاب فرد دیگری به عنوان ، به دادگاه مراجعه نماید و پس از اثبات ادعا درخواست طلاق نماید.مواردی که زن می تواند از دادگاه تقاضای صدور طلاق نماید به شرح زیر است: 1- استنکاف شوهر از پرداخت نفقه زن به مدت شش ماه به هر عنوان و عدم امکان ا ام او به تادیه نفقه و همچنین در موردی که اجبار شوهر هم ممکن نباشد.توضیح: نپرداختن جی زن و انجام سایر حقوق واجب زن به مدت شش ماه. 2- سوء رفتار یا سوءمعا زوج به حدی که ادامه زندگی را برای زوجه غیرقابل تحمل نماید.توضیح: بدرفتاری غیرقابل تحمل مرد با زن و فرزندان. 3- ابتلای زوج به امراض صعب العلاج به نحوی که دوام شویی برای زن مخاطره آمیز باشد.توضیح: بیماری خطرناک غیرقابل درمان مرد باید در حدی باشد که سلامت زن را به خطر اندازد.4- جنون زوج در مواردی که فسخ نکاح شرعاً ممکن نباشد. توضیح: دیوانه بودن مرد در زمانی که امکان فسخ نباشد. 5- عدم رعایت دستور دادگاه در مورد منع اشتغال زوج به شغلی که طبق نظر دادگاه صالح منافی با مصالح خانوادگی و حیثیت زوجه باشد.توضیح: اشتغال مرد به کاری که به حیثیت و آبروی زن و مصالح خانوادگی او لطمه می زند.6- محکومیت شوهر به حکم قطعی به مجازات پنج سال حبس یا بیشتر یا به جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به پنج سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که در مجموع منتهی به پنج سال بازداشت یا بیشتر شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد.توضیح: محکومیت به حبس در حال اجرا از پنج سال به بالا(در زندان به سر بردن مرد به عنوان محکومیت در حال اجرا از پنج سال به بالا)7- ابتلای زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خللی وارد آورد و ادامه زندگی برای زوجه دشوار باشد.توضیح: اعتیادی که به اساس زندگی خانوادگی ضرر بزند مانند اعتیادی که منجر به بیکاری مرد، فروش اثاثیه منزل و وارد نمودن ضرر به سلامت جسمی و روحی زن و فرزند گردد.8- زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند. تشخیص ترک زندگی خانوادگی (تشخیص عذر موجه با دادگاه است) یا این که زوج شش ماه متوالی بدون عذر موجه از نظر دادگاه غیبت نماید.توضیح: ترک بدون علت خانواده یا غیبت یک سره 6 ماهه بدون دلیل موجه. 9- محکومیت قطعی زوج در اثر ارتکاب به جرم و اجرای هرگونه مجازات اعم از حد و تعزیر در اثر ارتکاب به جرمی که مغایر با حیثیت خانوادگی و شئون زن باشد. تشخیص این که مجازات مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی است با توجه به وضع و موقعیت زن و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.توضیح: اجرای هر نوع مجازاتی که آبرو و موقعیت زن را به خطر اندازد. 10- در صورتی که پس از گذشت پنج سال زوجه از شوهر خود به جهت عقیم بودن و یا عوارض جسمی دیگر، صاحب فرزند نشود.توضیح: بچه دار نشدن مرد پس از پنج سال 11- در صورتی که زوج مفقودالاثر شود و ظرف 6 ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود.توضیح: غیبت طولانی شوهر. 12- زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عد ننماید.توضیح: ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر توضیح: زن علاوه بر موارد فوق در صورت موافقت شوهر، می تواند مواردی مانند موارد زیر را در قباله بگنجاند:
سایر شرایط: 1- حق سکنی: که اختیار تعیین محل س ت را به زن واگذار می نماید. 2- حق تحصیل 3- حق اشتغال و...
نکته مهم در صورتی که صداق زن ملک غیرمنقول باشد باید ملک مزبور مطابق مقررات در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد. بعد از ثبت در دفتر اسناد رسمی شماره دفتر و تاریخ ثبت به وسیله سردفتر و دفتر اسناد رسمی باید در این صفحه قید و امضا شود. کاربرد شرایط دوازده گانه مندرج در قباله ازدواج با تحقق یکی از شرایط دوازده گانه و اثبات آن در دادگاه زن می تواند با استفاده از وک ضمن عقد با مراجعه به دادگاه خانواده و طی تشریفات قانونی ازجمله داوری و قطعیت آن نسبت به اجرای طلاق اقدام نماید.گفتنی است در پایان هر بند از قباله، زن و مرد خواهان ازدواج مندرجات موجود در آن بند را امضا می نمایند.

اطلاعات

  • منبع: http://ezdevaj898.blog.ir/1396/07/20/شرایط-ضمن-عقد
  • مطالب مشابه: شرایط ضمن عقد
  • کلمات کلیدی: دادگاه ,توضیح ,نماید ,زوجه ,خانوادگی ,زندگی ,نماید توضیح ,باشد توضیح ,زندگی خانوادگی ,تشخیص دادگاه ,اسناد رسمی ,اساس زندگی خانوادگی ,زوجه وک بلا
  • در صورتیکه این صفحه دارای محتوای نامناسب میباشد و یا شما درخواست حذف آنرا دارید بر روی گزینه حذف اطلاعات در زیر کلیک نمائید.
مزاج شناسی در ازدواج و شناخت مزاج همسرتان مسئله مزاج یکی از مسائلی است که در انتخاب همسر باید در نظر گرفت البته دیگر مسائل مانند ایمان، شرایط خانوادگی و ... نیز بسیار مهم است.
با ذکر چند مثال، علت تطابق مزاج زن و مرد مشخص می شود.
مثال اول: همان طور که می دانید «گرم مزاجان» افرادی فعــال و پرجنب و جوش هستند و «سردمزاجان» افرادی کند و بی حال هستند. حال اگر زن و شوهر دارای مزاج مختلف باشند به سختی می توانند همدیگر را تحمل کنند. این مسئله در مورد دو دوست هم صادق است. در زندگی خوابگاهی، فراوان مشاهده شده است که افراد دارای مزاج مختلف نمی توانند همدیگر را تحمل کنند و معمولا به رفتار همدیگر گیر می دهند. فرد فعال و پرانرژی از فرد فعال و پرانرژی خوشش می آید. تصور کنید زن و شوهر برای یک مهمانی دعوت شده اند. زن، مزاج سرد دارد و شوهر بسیار گرم است. شوهر به علتگرم مزاج بودنش فوراً سر و وضع خود را مرتب کرده و آماده رفتن می شود، اما زن، به علت سردمزاج بودنش بسیار کند عمل کرده و شوهر مدت زیادی منتظر می ماند تا زن آماده رفتن شود. حال اگر از این سنخ تضادها در زندگی زیاد باشد، به مرور زمان عشق و علاقه زوجین را نسبت به هم کم خواهد کرد.
مثال دوم: همان طــور که گفته شد، افراد صفراوی حافظه خوبی دارند و تیزهوش هستند. این افراد باید با هم سنخ خود یعنی افراد دارای مزاج گرم و خشک ازدواج کنند، چون در صورت عدم رعایت تطابق مزاجی، این افراد قادر به درک یکدیگر نخواهند بود.
مثال سوم: دمــوی مزاجان (گرم و تر) دارای روحیه شاد، خوش مشرب و اجتماعی هستند. حال تصور کنید چنین فردی با یک فرد سوداوی (سرد و خشک) ازدواج کند. فرد سوداوی گوشه گیر بوده و تمایلی به شرکت در اجتماعات ندارد. این دو نفر به علت تقابل مزاجی که دارند، نمی توانند با هم کنار بیایند.
مثال چهارم: یکی از خصوصیات بلغمی مزاجان، خونســـردی و بی خیالی آنها در حوادث و مشکلات است. حال اگر یک طرف، بلغمی (سرد و تر) باشد و طرف دیگر، گرم باشد، یک طرف همیشه در اضطراب خواهد بود و طرف دیگر بی خیال. فرد گرم مزاج از بی خیالی طرف مقابلش خسته می شود و این وضعیت در درازمدت باعث تنفر و انزجار او از طرف مقابلش خواهدشد. متقابلا فرد سردمزاج (بلغمی) نیز فرد گرم مزاج را به خاطر اضطراب و عجول بودنش سرزنش می کند.
نکته: بدون در نظر گرفتن مزاج نیز می توان به این تطابق رسید ولی با مزاج شناسی کار بسیار آسان می شود و شناخت بهتر صورت می گیرد چون در مزاج شناسی از خصوصیات بدنی نیز می توان کمک گرفت و به حالات روانی افراد پی برد. پیش تر گفته شد که مزاج ذکور نسبت به اناث گرم تر و خشک تر است؛ به همین جهت در عالم انسانی، ن پیرو و دنباله رو مردان هستند. علائم سردمزاجی در ن غلبه دارد و به علت این تفاوت مزاجی، مدیران و رؤسای عالم اکثراً مردها هستند. در خانواده نیز همین طور است و مدیر خانواده مرد است. حال اگر زنی را دیدید که مدیر شده است و توانایی این کار را هم دارد، بدانید که حتماً گرم مزاج است.
البته نکته بسیار مهم این است که انسان می تواند با تهذیب نفس و اراده، تا حدود زیادی نواقص و اشکالات خود را تعدیل و اصلاح کند و البته پس از ازدواج هم با اطلاع از اینکه بسیاری از رفتارها و واکنش های طرف مقابل بر اساس مزاج اوست و عمدی در کار نیست، می توان به آرامش و تفاهم بیشتری دست یافت.

اطلاعات

مرحله اول : تماس و هماهنگی های لازم

مرحله دوم : مدارک لازم مرحله دوم : اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین به همراه یک قطه ع از زوجین
مراجعه به آزمایشگاههای مجاز جهت انجام آزمایشات

مرحله سوم : مراجعه به دفتر ازدواج جهت تعیین زمان عقد و ارائه مدارک ذیل :
۱- اصل شناسنامه زوجین به همراه کپی تمام صفحات
۲- اصل کارت ملی زوجین به همراه یک برگ کپی از دو طرف کارت
۳- جواب آزمایشات (که بیش از یکماه از تاریخ آن نگذشته باشد).
۴- اصل شناسنامه پدر عروس (برای ازدواج دوشیزه) بهمراه کپی شناسنامه تمام صفحات و یک برگ کپی کارت ملی از دو طرف کارت در صورت فوت پدر زوجه مدارک ذیل لازم و کافی است: اصل گواهی فوت ثبت احوال و یا کپی برابر اصل آن
اصل شناسنامه باطل شده و یا کپی برابر اصل آن
اصل گواهی انحصار وراثت و یا کپی برابر اصل آن

در صورتی که پدر در قید حیات باشد ولی دسترسی به ان نباشد: وک نامه محضری از پدر عروس و ارائه اصل آن به سالن

درصورتی که ازدواج دوم زوجه باشد:
الف- اگر همسر قبلی فوت نموده است ارائه اصل و کپی گواهی فوت لازم است.
ب- اگر زوجه مطلقه می باشد، ارائه اصل طلاقنامه ضروری است.

اطلاعات

استفتاء از حضرت آیت الله مکارم در رابطه با شایعه پراکنی در مورد احکام در فضای مجازی
اخیراً انی مراکزی به نام تأسیس کرده اند و به بعضی از فتاوای شما استناد می کنند که دل بر صحت روش آنها دارد؛ آیا مورد تایید حضرتعالی است؟محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی مکارم دامت برکاته
با سلام، تحیّت و آرزوی طول عمر و سلامتی؛
اخیراً انی مراکزی به نام تأسیس کرده اند و به بعضی از فتاوای شما استناد می کنند که دل بر صحت روش آنها دارد؛ آیا مورد تایید حضرتعالی است؟
جواب:
فتوایی که از ما نقل کرده اند مجعول است و هیچ اعتباری ندارد و از طرق قانونی قابل تعقیب می باشد.

ناصر مکارم 93/07/26 همیشه موفق باشید


اطلاعات

  • منبع: http://ezdevaj898.blog.ir/1397/03/03/مراکز-عقد-موقت-صیغه
  • مطالب مشابه: مراکز /
  • کلمات کلیدی: موقت ,کرده ,مورد ,شیرازی ,مکارم ,مکارم شیرازی ,مورد تایید ,تایید حضرتعالی ,آنها دارد؛ ,موقت تأسیس ,مورد تایید حضرتعالی ,اخیراً انی مراکزی
  • در صورتیکه این صفحه دارای محتوای نامناسب میباشد و یا شما درخواست حذف آنرا دارید بر روی گزینه حذف اطلاعات در زیر کلیک نمائید.

آخرین ارسال ها