علمى یادیں

وبلاگ با نام علمى یادیں
سوال: جڏهن پاڻ سڳورن(ص) جی سنت ۾ سڀ ڪجھ بیان ٿیو ته پوءِ نبوت کان بعد ت جی ضرورت ۽ فلسلفو ڇا آهی؟ ان مطلب کی قرآن جی روشنیءَ سان بیان ڪیو؟ تحریر: نوید حسین چنه ✍ جواب: ت، ی تعلیمات ۽ عقیدن منجھان هڪ بنیادی عقیدو آهی، جنهن جو مطلب پاڻ سڳورن (ص) جی نبوت سان انبیاء (ع) جی سلسلی جی پڄاڻی کان پوءِ ائمه معصومین (ع) جی ت جی سلسلی جو شروع ٿیڻ آهی. ت جی ضروری هجڻ بابت ڪیتریون ئی عقلی ۽ حدیثی دلیلون به موجود آهن جیڪی ت جی مختلف انداز سان ضرورت کی ادامه مطلب

اطلاعات

سوال: nabi pak s.a.w.w.. k bad imamat ka silsila .. hazrat muhammad saww k bad koe or allah nabi bej saktay thay... phr imamat ka silsila shoro krna is ma kia hikmat?? koe byan karen یعنی: حضرت محمد (ص) کان بعد الله سائین ٻیو نبی ڇو نه موڪلیو، ۽ نبوت کی اڳتی وڌائڻ جی بدران ت کی شروع ڪرڻ ۾ ڇا حڪمت هئی؟ تحریر: نوید حسین چنه ✍ جواب: انسانن جی هدایت لاءِ جیڪی نبی موڪلیا ویا آهن سی ٻن مرتبن ۽ منصبن جا هئا: 1⃣ هڪ تشریعی : نبوت جی هن مرتبی ۾ جیڪی نبی موڪلیا ویا تن جو رابطو الله سان وحی ذریعی هو ۽ مٿن شریعت نازل ڪئی وئی. 2⃣ ٻیو تبلیغی: نبوت جی هن مرتبی ۾ جیڪی نبی موڪلیا ویا سی ڪا نئین شریعت ڪونه کڻی آیا پر ادامه مطلب

اطلاعات

سوال: جنت جا ڪیترا طبقا ۽ درجا آهن؟ تحریر: نوید حسین چنه ✍ جواب: ٻیو حصو: جنت ۽ بهشت جا درجا: بهشت جا به ڪیترائی درجا آهن. قرآن مجید، حقیقی ۽ خالص بندن جا الله سائین وٽ مختلف درجا ٻڌایا آهن: أُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَّهُمْ دَرَجَاتٌ عِندَ رَبِّهِمْ* وَمَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ (انفال ، آیت 4 .) (اهی ئی حقیقت ۾ ایمان آڻڻ وارا آهن، انهن لاءِ پالڻهار وٽ درجا ۽ بخشش ۽ با عزت رزق آهی.) هن آیت ۾ ''درجات'' مان مراد بهشت جون اهی منزلون آهن جیڪی پرهیزگارن کی عطا ڪیون ویون آهن ۽ ڇوجو سڀئی انسان ایمان ۽ نیڪ عمل انجام ڏیڻ ۾ برابر ناهن، سو خدا وٽ سندن مقام ۽ منزلت پڻ برابر ڪونهی. (1) جیئن ته ارشاد آهی : ادامه مطلب

اطلاعات

سوال: سورہ یس میں ھے کہ : اذا اراد شیأً ان یقول لہ کن فی ... کیا خدا ی چیز کو بنانے کیلئے ارادے کا محتاج ھے؟؟؟؟ یعنی: سورت یس ۾ ذڪر آهی ته : ''إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ'' ڇا الله سائین ڪنهن شیءِ جی جوڙڻ ۾ ارادی جو محتاج آهی؟ تحریر: نوید حسین چنه ✍ جواب: قرآن مجید ۾ ارشاد آهی ته : «إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ»؛‏ (1) ترجمو: سندس حُڪم ھن کانسواءِ (ٻیو) ڪجھ نه آھی ته جڏھن ڪا شیء ٺاهڻ چاهیندو آھی ته اُن لاءِ رڳو چوندو آھی ادامه مطلب

اطلاعات

❓ سوال: انسان جی گمراهی م ۽ انسانی نفس جو پان م ڪهڙو فرق آهی؟ تحریر: نوید حسین چنه ✍ جواب: نفس اماره، نفس جی مرتبن مان هڪ مرتبو آهی، جیڪو حقیقت ۾ انسان کی سندس اندر ۽ باطن کان گمراهی طرف دعوت ڏیندو آهی ۽ منجهس وسوسو پیدا ڪندو آهی، ۽ پڻ انسان منجھه وسوسا پیدا ڪری کیس گمراھ ڪرڻ جی ڪوشش ڪندو آهی پر اهو هڪ ٻاهرین مخلوق آهی جیڪو انسان کی ٻاهر کان گمراھ ڪرڻ جی ڪوشش ڪندو آهی البته ان ڳالھ ڏانهن به ڌیان رهی ته ، نفس جی مدد کان سواءِ انسان کی گمراھ نٿو ڪری سگهی؛ ڇاڪاڻ ته پهرین انسان منجھ موجود ان نفس ۽ ان جی خواهشن کی اڀاریندو آهی جڏهن ادامه مطلب

اطلاعات

❓ سوال: ڇا قبر ۾ ٿیڻ وارو عذاب آ ت جی عذاب منجهان آهی؟ یعنی: موت کان بعد قبر ۾ اچڻ کان بعد واری عذاب جو آ ت واری عذاب سان ڪهڙو فرق آهی؟ تحریر:نوید حسین چنه ✍ جواب: دینی تعلیمات ۾ موت کان پوءِ انسان لاءِ ٻه مرحله بیان ٿیا آهن: هڪ برزخ ۽ ٻیو آ ت (قیامت) موت کان بعد قبر ۾ اچڻ حقیقت ۾ اهو برزخ جی مرحلی جو شروع ٿیڻ آهی، تنهنڪری برزخ ان عالم ۽ مرحلی کی چیو ویندو آهی جیڪو انسان جی موت ۽ آ ت جی وچ ۾ آهی جیئن ته قرآن مجید ۾ ارشاد آهی: ادامه مطلب

اطلاعات

13 جنوری 2018 جی ڏینهن مشهد مقدس ایران، ۾ ستین انٽرنیشنل علمی ثقافتی طوبی فیسٽول منعقد ٿیو جنهن جی اختتام تی تمام قابل ستایش دوستن جی علمی ۽ ثقافتی ڪاوشن جی تقدیر ڪئی وئی، ۽ ڪجھ کی رتبی بندی ۾ آندو ویو. الحمد لله! خداوند متعال جی بارگاه ۾ شڪر گذار آهیون جو مودّت میگزین جی اراڪین جی علمی ۽ ثقافتی ڪاوشن جی نتیجی ۾ هن 7th international cultural and propagation festival of touba ۾ موّدت میگزین کی تمام ٻین میگزین جی نسبت انٽرنیشنل لیول تی ٽیون رتبو حاصل رهیو، ۽ پاڪستان جی تمام میگزینن مان فقط مودت میگزین ئی رتبی ۾ رهیو. ادامه مطلب

اطلاعات

ارید الاشارة الی مطلب یرتبط بالکلی الذی یسمى النوع، بانّه هل یوجد هذا الکلی ای النوع بما هو نوع فی الخارج کما انه یوجد فی الذهن. قال المصنف المظفر انّ النوع بما انه نوع ، کلی و موجود فی الذهن، و یوجد فی الخارج فی ضمن الافراد. ولکن السوال : انّ هذا النوع بما هو نوع ، هل هو یوجد فی الخارج بوصف الکلیة؟ ✍️فالجواب: انّه على طریقة المشاء ی فی الذهن فقط و یوجد فی الخارج فی ضمن الافراد لا بوصف الکلیة. لکنه على طریقة الاشراقیین، یوجد فی الخارج بوصف الکلیة و هو موجود من دون خصوصیات الافراد و عوارضها و یسمّونه ربّ النوع. و هو فی عالم العقل لا فی عالم المادة. و له تفصیل فی موضعه. نوید حسین چنه

اطلاعات

16 ذو الحج (7/09/2017) تی المصطفى انٽرنیشنل یونیورسٽی طرفان نئین تعلیمی سال جی آغاز ۽ سال جی بهترین شاگردن کی انعام ڏیڻ جی تقریب ٿی. جنهن کی آیت الله اعرافی ۽ آیت الله مقتدائی خطاب ڪیو ۽ آ ۾ 44 شاگردن کی سال جی بهترین شاگرد جی عنوان سان سند ۽ انعام ڏنا ویا. ان تقریب ۾ مون حقیر کی پڻ درس خارج (پی ایڇ ڊی) جی بهترین شاگرد جی عنوان سان انعام ملیو، رب پاڪ جی بارگاه ۾ ان عظیم موفقیت تی شڪر گذار آهیان. تفصیل لاءِ مزید پڙهو واری بٽڻ تی ڪلڪ ڪیو: ادامه مطلب

اطلاعات

تعریف علم ڪلام (دینی عقاید) (theology) عقاید دینی جی هی بحث علمی اصطلاح ۾ ”علم ڪلام“ سان تعلق رکی ٿی. جنهن کی انگلش ۾ (theology) سان یاد ڪیو ویندو آهی. پهریون مطلب اهو ته علم ڪلام یا دینی عقاید سان مربوط هن علم جی تعریف هی آهی ته: ”دینی عقیدن سان لاڳاپیل هی علم، هڪ اهڙو علم آهی جیڪو ی عقیدن یعنی ی نڪتهءِ نگاھ سان جن شین جو عقیدو رکڻ ضروری آهی ۽ مٿن ایمان آڻڻ ضروری آهی تن بابت بحث ڪندو آهی، ان اعتبار سان ته انهن تمام کی بیان ڪندو آهی ۽ دلیل ذریعی انهن کی ثابت ڪندی انهن جو دفاع ڪندو آهی.“ (1) یا اها به تعریف ٿی آهی ته ادامه مطلب

اطلاعات

مٿین سوال بابت انتهائی مختصر ۽ جامع انداز ۾ جواب ڪجھ نڪتن ۾ هیٺ پیش ڪجی ٿو: تحریر: نوید حسین چنه 1⃣. انجام وظیفو: هر سندس ت ۾ خدا پاران تعیین ٿیل وظیفن کی انجام ڏیندو آهی، ۽ ڇوته حجت خدا آهی سو سندس عمل پڻ مصلحت ۽ دلیل سان آهی. (ع) جن جی صلح پڻ سندن دور جی ت جو هڪ وظیفو هو جنهن جی ڪیترن ئی عمیق رازن ۽ رمزن کان اسان واقف ناهیون. جیئن ته پاڻ حسن (ع) جن به ان ڳالھ ڏانهن اشارو ڪن ٿا، هڪ ڊگهی روایت ۾ ابو سعید کی فرمائن ٿا: یَا بَا سَعِیدٍ إِذَا کُنْتُ إِمَاماً مِنْ قِبَلِ اللَّهِ تَعَالَى ذِکْرُهُ لَمْ یجب [یَجُزْ] أَنْ یُسَفَّهَ رَأْیِی فِیمَا أَتَیْتُهُ مِنْ مُهَادَنَةٍ أَوْ مُحَارَبَةٍ وَ إِنْ کَانَ وَجْهُ الْحِکْمَةِ فِیمَا أَتَیْتُهُ مُلْتَبِسا، جڏهن مان خدا طرفان ت تی فائز آهیان ته مان قیام ڪیان یا صلح ڪیان منهنجی عمل کی غلط نه چیو وڃی، ادامه مطلب

اطلاعات

سوال: ڪو چئی ته خدا آهی ئی نه ته پوءِ ان کی ڪیئن سمجهائجی؟ (مون کان ٿیل هڪ سوال ۽ ان جو جواب) تحریر: نوید حسین چنه ✍جواب: ان شخص کان اهو پڇنداسین ته توکی ڪنهن خلق ڪیو آهی؟ پوءِ جیڪڏهن هو جواب ۾ اهو چئی ته: مون پاڻ کی پاڻ خلق ڪیو آهی. چونداسین ته اهو ممڪن ئی ناهی؛ ڇوته تون جڏهن موجود ئی نه هئین ته پاڻ کی ڪیئن خلق ڪیئی؟ جڏهن ته پاڻ کی خلق ڪرڻ کان اڳ هجڻ ضروری آهی نه ته پاڻ کی ڪیئن خلق ڪری سگهندی. ۽ جیڪڏهن جواب ۾ چئی ته مون کی هڪ ٻی ذات خلق ڪیو آهی، ته پوءِ کیس ادامه مطلب

اطلاعات

ڇا شیعه قرآن جی تحریف جا قائل آهن؟ ڇا قرآن جی تحریف ممڪن آهی؟ تحریر: نوید حسین چنه (مٿین سوال بابت منهنجو ڏنل مختصر جواب) ✍جواب: مٿین سوال جون ٻه شقون آهن: هڪ اهو ته ڇا شیعه تحریف جا قائل آهن؟ تنهن جو جواب اهو آهی ته شیعه تحریف جا قائل ناهن: قانون اهو آهی ته هر مذهب جی مڙنی وڏن ۽ معتبر عالمن جی اتفاق سان ئی ان مذهب جا عقیدا معین ٿیندا آهن. ۽ شیعه مذهب جا معتبر عالم نه رڳو موجوده قرآن کی ڪنهن به قسم جی وڌاء ۽ گهٽاءُ کان پاڪ سمجهن ٿا ، بلڪی قرآن ۾ تحریف نبی ڪریم (ص) جی قرآنی معجزی جی بلڪل خلاف سمجهن ٿا. ادامه مطلب

اطلاعات

میرا سوال یے کہ جب زمان ع کی غیبت کبرہ کے بعد اگر کوئی یے کہے کہ مجھے ع کی زیارت ہوئی اور ملاقات بھی تو کیا یے ممکن ہے؟ phr imam atfs ko farmaan jo ghaibat e kubraa k waqt tha k meri mulaqat kisi se nhi hogi jo daawa kry wo jhoota h.. plz rehnumaai frmaaiye ga زمان (ع) جی غیبت ڪبرى کان بعد جیڪڏهن ڪو شخص اهو چئی ته مون (عج) جن جی زیارت ڪئی آهی ۽ ساڻن ملاقات به ٿی آهی، ته ڇا هی ممڪن آهی؟ جیڪڏهن ممڪن آهی ته پوءِ جن جو فرمان ته: جیڪو به منهنجی ملاقات جی دعوا ڪری سو ڪوڙو آهی، ته ان جو ڇا مطلب آهی؟ ادامه مطلب

اطلاعات

شہادت کا کیا معیار ھے ؟ جب کہ آئے روز محبان علی ع قتل ھو رھے ھیں ان کو اگر ھم شہید کہتے ھیں تو بنا پر؟ اور شہید کے غسل اور کفن کے متعلق کیا حکم ھے ؟ اور جنگ جمل جنگ، صفین ، نھروان میں جو طرفین سے مسلمان مسلمانوں کے ہاتھوں مارے گئے ان کو غسل اور کفن بنا پر دیا گیا اور جبکہ رسول الله ص کے دور میں جنگ کے دوران شہادت پانے والوں کو غسل کفن نھیں دیا گیا جیسے حمزہ ع ھیں اور جعفر طیار ع ھیں وغیرہ اور عالی مقام المؤمنین علی ع کو غسل کفن دیا گیا اور حسن المجتبیٰ ع کو بھی غسل اور کفن دیا گیا مگر کربلا میں شہدأ کو غسل، کفن نھیں دیا گیا ! تحریر: نوید حسین چنه (مٿین سوال جی جواب ۾) ادامه مطلب

اطلاعات

بدایة الحکمة (مولف:علامة طباطبائى) کے مرحله سابعه (علت و معلول) سے اردو زبان میں دروس (2017)
مدرّس: نوید حسین چنه
دروس کیلئے telegram کی چینل کی دی گئی لنک پہ رجوع کریں. لنک: https://t.me/bidaya

اطلاعات

کتاب منطق (مولف: شیخ مظفر رح) کے ابتدا سے اردو زبان میں دروس (02/12/2017) مدرّس: نوید حسین چنه
دروس کیلئے نیچے دی گئی لنک پہ کلک کریں. click here to open link

اطلاعات

درس مکاسب کتاب بیع: بحث معاطاة) (مولف: شیخ انصاری رح) کے ابتداء سے اردو زبان میں دروس (21/12/2016)
مدرّس: نوید حسین چنه
دروس کیلئے دی گئی لنک پہ کلک کریں. لنک: click here to open link

اطلاعات

درس اصول فقه (مولف: شیخ مظفر رح) کے ابتداء سے اردو زبان میں دروس (22/02/2017) مدرّس: نوید حسین چنه
دروس کیلئے دی گئی لنک پہ کلک کریں. لنک: click here to open link

اطلاعات

  • منبع: http://naveed.blog.ir/2018/01/21/usool-muzafar
  • مطالب مشابه: درس اصول مظفر
  • کلمات کلیدی:
  • در صورتیکه این صفحه دارای محتوای نامناسب میباشد و یا شما درخواست حذف آنرا دارید بر روی گزینه حذف اطلاعات در زیر کلیک نمائید.
نسخ جی تعریف : پهرین آیل هڪ شرعی حڪم کی، بعد ۾ هڪ نئین حڪم ذریعی منسوخ (ختم) ڪرڻ، اهڙی طریقی سان جو پهرین حڪم جی جاء سنڀالی ۽ مڪمل ان جی مخالف هجی .
هن تعریف مطابق نسخ جا شرائط هی آهن :
1_ نسخ ۾ٻن شین جو هجڻ ضروری آهی : 1_ ناسخ 2_ منسوخ
ناسخ : بعد ۾ آیل هڪ نئون حڪم
منسوخ : پهرین آیل هڪ شرعی حڪم جنهن کی ناسخ ذریعی ختم ڪیو پیو وڃی. ادامه مطلب

اطلاعات

خداوند متعال انسان کی خلق ڪیو ته جیئن انسان خدا جی عبادت ڪندی بندگیءَ جی ڪمال تی پهچی، جیئن ارشاد آهی ته: ''الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا''؛ جنھن موت ۽ زندگی کی خلق ڪیو ته جیئن اوھان کی پرکی ته اوھان مان ڪیر عمل جی لحاظ کان تمام چڱو آھی. ۽ اهو عظیم هدف هدایت جی وسیلی کان سواءِ ممڪن نه هو تنهن ڪری انبیاء موڪلیائین ۽ انهن کان پوءِ جهڙی عظیم هستی جیڪی انسان کی سندس ڪمال تائین پهچڻ جی هدایت ڪندا رهیا. جیئن ته جعفر صادق(ع) فرمائن ٿا: الْحُجَّةُ قَبْلَ الْخَلْقِ وَ مَعَ الْخَلْقِ وَ بَعْدَ الْخَلْق‏؛ خدائی حجت (۽ هادی) خلقت کان پهریان ۽ خلقت سان گڏ ۽ خلقت کان پوءِ (به) آهی. ادامه مطلب

اطلاعات